CURSO DE FORMACIÓN EN ESTAMPACIÓN TÉXTIL

Información do curso

CURSO DE FORMACIÓN EN ESTAMPACIÓN TÉXTIL


Tipo Curso de Formación
Código F2011502
Nome CURSO DE FORMACIÓN EN ESTAMPACIÓN TÉXTIL
  Lembre que para acceder ou matricularse nos cursos debe entrar no sistema polo menú de Acceso (á esquerda da ventá). Se aínda non está rexistrado prema aquí.
Modalidade Presencial
Horas 150
Descrición

Ensino das bases do deseño gráfico e a maquetación, centradas no contexto da produción de moda.

Taller de estampación experimental. Técnicas propias e de carácter independente para a personalización e "customización" de teas e prendas a través da impronta.

Información de contacto:  
 · Teléfono 986801833
 · Fax
 · Enderezo electrónico
Compartir:

Descrición

 DESEÑO DE MODA POR ORDENADOR CURSO

A asignatura, de carácter eminentemente práctico, enfocarase ao dominio e o control dos recursos informáticos que permitan ao alumno desenvolver os seus proxectos creativos propios e os relacionados con outras materias da titulación, así como axudalo á posterior comunicación dos mesmos a través de diferentes canles. A asignatura tomará como punto de partida conceptos teóricos básicos na formación do deseño gráfico, do deseño editorial, do coñecemento tipográfico, da análise da imaxe e de técnicas de produción, para abordalos posteriormente na materia de maneira práctica: composición, tipografía, teoría da cor, elección de materiais, soportes de saída.

TECNOLOXÍA DE PROCESOS E ENNOBRECEMENTOS DE MATERIAS TÉXTIS 

Descrición A asignatura concíbese como un achegamento ó taller de estampación básico e fundamentalmente experimental. O desenrolo de técnicas propias e de carácter independente para a personalización e “customización” de teas e prendas a través da impronta con tinta. Obxectivos Na asignatura existe unha bicefalia, que se traduce en dous bloques, o primeiro que é o composto pola estampación textil tradicional a través da serigrafía. E outro máis híbrido e innovador que achega técnicas máis extrañas ó mundo textil e industrial pero máis próximas ó mundo da plástica artística. Entre a convivencia das dúas búscase un equilibrio e unha complementariedade, a iniciación do alumno nas devanditas técnicas e incentivar a experimentación e mistura de medios, co obxetivo do enriquecemento das posibilidades creativas na estampación. Así mesmo búscase ofrecer ó alumno a posilidade da independencia e a economía de medios na personalización dos seus productos. Metodoloxía O plantexamento da asignatura é sobre todo o taller. É unha asignatura fundamentalmente práctica e que interaccionará posiblemente con outras materias e a medida que o alumno vislumbre as posiblilidades que os medios ofrecen, esto sería o desexabel. No taller daranse os contidos teóricos que inmediatamente Terán unha aplicación na práctica co plantexamento de diferentes exercicios.

 

Entidades organizadoras

Facultade de Belas Artes. ESDEMGA

Información sobre o calendario (datas)

Período de preinscrición 21/09/2015 14:10 - 24/09/2015 23:59
Período de matrícula 25/09/2015 14:11 - 29/09/2015 23:59
Período de docencia 03/10/2016 - 16/06/2017

Prazas e créditos

Número mínimo de participantes 5
Número máximo de participantes 15
Créditos prácticos 15
Validación de libre elección 10

Destinatarios/as

Interesados en desenvolver a súa actividade profesional na industria téxtil e de moda.

Obxectivos

  • Adquirir os coñecementos específicos dos procesos de desenvolvemento de produto de deseño de moda (prendas, complementos, etc)
  • Coñecer os procesos de fabricación, distribución, comercialización e comunicación de moda.
  • Coñecer as metodoloxías e o seu mellor axeitamento ás propostas de deseño en concordancia coa evolución tecnoloxía e industrial propia do sector.
  • Coñecer e aplicar as metodoloxías que faciliten o desenvolvemento do pensamento creativo.

 

 

Condicións de acceso

1.Titulados/as universitarios de primeiro, segundo e terceiro ciclo.

2.Alumnos/as da universidade,

3.Profesionais directamente relacionados coa especialidade, sempre e cando reúnan os requisitos legais para cursar estudios universitarios, e de xeito excepcional e sempre que non superen o 50% do total dos alumnos do curso, poderán ser admitidos ós mesmos profesionais relacionados coa especialidade que non reúnan os requisitos legais de acceso á universidade.

Criterios de selección

Nota media de expediente académico de acceso.

Calendario

Presentación:

día 1 de Outubro  Hora 17:30  aula 25  Facultade de Belas Artes

Comenzo   5 de outubro de 2015

Final : 17 de xuño

 

 

HORARIOS:

1ºCUATRIMESTRE- Deseño de moda por odenador: Xoves 18.30hs-22.00hs Aula de ordenadores ESDEMGA.

2ºCUATRIMESTRE- Deseño de moda por odenador: Luns 18.00hs-21.30hs Aula de ordenadores ESDEMGA

                            Tecnoloxía de procesos de ennobrecementos de materias téxtis: Martes 18.30hs-22.00hs Taller estampaión.

 

Programa

Deseño de moda por ordenador e novas tecnoloxías aplicadas (10 créditos) Anual

PROGRAMA MATERIA: DESEÑO DE MODA POR ORDENADOR CURSO: 2015-16 NÚMERO DE CRÉDITOS:10 

A asignatura, de carácter eminentemente práctico, enfocarase ao dominio e o control dos recursos informáticos que permitan ao alumno desenvolver os seus proxectos creativos propios e os relacionados con outras materias da titulación, así como axudalo á posterior comunicación dos mesmos a través de diferentes canles. A asignatura tomará como punto de partida conceptos teóricos básicos na formación do deseño gráfico, do deseño editorial, do coñecemento tipográfico, da análise da imaxe e de técnicas de produción, para abordalos posteriormente na materia de maneira práctica: composición, tipografía, teoría da cor, elección de materiais, soportes de saída… Farase fincapé na complementariedade, compatibilidade e interdependencia das ferramentas informáticas con aquelas empregadas polo alumnado noutras materias. OBXECTIVOS Ademais de afianzar as bases teóricas e prácticas adquiridas no 1º curso da titulación, os obxectivos específicos desta materia son: - Profundar no dominio das ferramentas e utilidades básicas dos programas informáticos Photoshop, Illustrator e Indesign. - Apreciar as similitudes entre distintos programas informáticos de imaxe vectorial (Illustrator, Freehand, Corel). - Adquirir as bases teóricas e conceptuais referidas á formación no deseño e análise de imaxe. - Adquirir, a través do coñecemento dos elementos do deseño editorial e da súa experimentación, a capacidade de desenvolver unha publicación (ou portfolio) a partir de conceptos propios. - Asimilar a necesidade de transmisión de imaxe de marca dende o concepto á resolución visual. - Abordar a realización de proxectos que impliquen o uso combinado e complexo de distintas ferramentas e programas para acadar uns obxectivos conceptuais e formais propios. - Aprender a dixitalizar e a mesturar de maneira óptima recursos analóxicos e dixitais tanto cara á resolución de propostas como ao plantexamento de procesos creativos persoais. - Acadar coñecementos a partir de solucións e problemas de casos reais de producións gráficas, editoriais, textiles e fotográficas. - Desenvolver as aptitudes e coñecementos específicos para a preparación de arquivos finais destinados á produción técnica en diferentes saídas e soportes. En definitiva, o obxectivo xeral da materia é conseguir que o alumnado comprenda que as aplicacións informáticas son meras ferramentas orientadas a acadar distintos resultados e produtos relacionados coa propia creación pero tamén coa comunicación do deseño de moda; que os resultados proceden da correcta combinación das técnicas e recursos dispoñibles, facéndoo sempre baixo criterios de corrección estética e coherencia conceptual. METODOLOXÍA A materia preséntase en catro bloques de contidos complementarios entre sí. As sesións desenvolveranse principalmente a modo de taller: partindo de introducións teóricas proporanse exercicios prácticos co obxectivo de asimilar os contidos. Cada alumno contará cun ordenador, o que permitirá traballar de maneira simultánea nas clases teóricas e na resolución de exercicios prácticos. En cada bloque marcaranse unha serie de exercicios de carácter obrigatorio. Para aprobar a asignatura será preciso entregalos nas datas marcadas seguindo parámetros específicos. Para aqueles alumnos que deban presentarse á convocatoria de setembro será indispensable entregar os exercicios obrigatorios que o profesorado indique de xeito personalizado no mes de xuño coa publicación das cualificacións (non entregados / non resoltos de manera idónea ao longo do curso). Realizarase un exame final (teórico e práctico) nas datas oficiais, ademais de probas específicas para cada un dos bloques de contidos. Para un correcto desenvolvemento da materia é IMPRESCINDIBLE a asistencia puntual e continuada do alumnado a clase, así como a súa participación activa na asignatura e unha actitude idónea. CONTIDOS BLOQUE 1 (5 créditos) Imaxe de mapa de bits. Da invención á postproducción. Retoque dixital e optimización de imaxes (software de apoio: Adobe Photoshop) 1. Imaxe dixital vs. imaxe analóxica. Imaxe vectorial vs. imaxe de bits. Características e conceptos básicos. 2. Introdución ao espazo de traballo en Photoshop: conceptos básicos, paletas, menús, ferramentas, regras, cuadrícula, guías, preferencias. 3. Personalización, optimización do contorno de traballo/ferramentas e automatización (Bridge): creación de paletas, pinceis, patróns e motivos, lotes e accións. 4. Formatos de imaxe e tipos de compresión. 5. Optimización e exportación de arquivos para diversas saídas. Resolución, modos de cor, dimensión, remuestreo vs. redimensión. 6. Ferramentas de debuxo, pintura, texto, retoque e trazado. 7. Capas, seleccións e máscaras. 8. A luz: histogramas, niveis, curvas, limpeza de debuxos e coloreado dixital da ilustración. 9. A cor: conceptos básicos, modos e axustes de cor, canles, corrección de dominancias. 10. Composición: conceptos básicos, proporción, reencuadre e montaxe. 11. Retoque, transformación de imaxes e filtros. 12. Edición non destrutiva: capas de axuste e de recheo, máscaras e estilos de capa, modos de fusión. 13. Do debuxo á ilustración: dixitalización de debuxos e aplicación de técnicas mixtas analóxico-dixitais. BLOQUE 2 (3 créditos) Imaxe Vectorial. Introdución ao deseño gráfico. (software de apoio: Illustrator). 1. Revisión dos conceptos chave do traballo con vectores 2. O contorno de traballo: menús principais, paletas, barras de ferramentas, paneis e inspectores. 3. Creación de documentos e capas. 4. Retículas compositivas 5. Tipografía e deseño. Traballo con texto en programas vectoriais. 6. Ferramentas de debuxo e trazado. 7. Símbolos e estilos. 8. Traballo con imaxes en programas vectoriais. 9. Creación de arquivos finais. PDF A prenda gráfica. Da idea á produción. 10. Introdución a conceptos básicos de estampación e técnicas. 11. Estampado posicional e estampado continuo. 12. Traballo con motivos e variacións de cor. 13. Preparación de arquivos finais. BLOQUE 3 (2 créditos) O portfolio. Do concepto á produción. 1. Introdución ao formato libro. As posibilidades de comunicación do formato. Partes dunha publicación, construción e estrutura interna. Tipos de encadernación, de impresión e acabados. 2. Retículas. Elementos das páxinas e a súa disposición. Elementos e procedementos básicos de maquetación de imaxe e texto. 3. Introdución aos conceptos de microtipografía (carácter, palabra, líña, interlíña, caixa de texto). Criterios para a elección da tipografía. 4. Introdución ao software de edición e maquetación (Indesign). Diferencias e similitudes co resto de software de deseño e edición de textos. Conceptos chave do programa: páxinas maestras, contedores, empaquetado, etc. 5. Elaboración de estudos previos e maquetas. Estudio de materiais e construción da publicación. 6. Preparación de arquivos finais de cara a producción (imprenta, reprografía, autoedición, etc.) AVALIACIÓN Cada un dos bloques de contidos avaliarase de maneira independente, sendo a nota final da asignatura a resultante da suma de: Bloque 1: 50% da nota final Bloque 2: 30% da nota final Bloque 3: 20% da nota final Para o aprobado global da materia, é dicir, para que a suma anterior poida ter lugar, os alumnos deberán aprobar cada un dos bloques ou, alomenos, acadar 4 puntos neles. No caso de quedar por debaixo de 4 puntos nalgún dos bloques, a nota final será SUSPENSO. Se isto ocorrese na convocatoria de xuño, as partes aprobadas 'gardaranse' ata a convocatoria de setembro. A non presentación dos traballos obrigatorios significará o suspenso da asignatura. Nos traballos prácticos valorarase a progresión da aprendizaxe, a coherencia e adecuación dos resultados ás propostas, a limpeza e a presentación global. A actitude, a participación na clase e a implicación na materia en xeral, serán determinantes na avaliación, podendo influir de maneira positiva ou negativa na cualificación final da materia.

 

Tecnoloxía de procesos e ennobrecementos de materias téxtis (5 créditos) 2º Cuadrimestre

MATERIA: TECNOLOXÍA DE PROCESOS E ENNOBRECEMENTOS DE MATERIAS TÉXTIS CURSO: 2015-16 NÚMERO DE CRÉDITOS: 5 

PROGRAMA DA ASIGNATURA

Descrición A asignatura concíbese como un achegamento ó taller de estampación básico e fundamentalmente experimental. O desenrolo de técnicas propias e de carácter independente para a personalización e “customización” de teas e prendas a través da impronta con tinta. Obxectivos Na asignatura existe unha bicefalia, que se traduce en dous bloques, o primeiro que é o composto pola estampación textil tradicional a través da serigrafía. E outro máis híbrido e innovador que achega técnicas máis extrañas ó mundo textil e industrial pero máis próximas ó mundo da plástica artística. Entre a convivencia das dúas búscase un equilibrio e unha complementariedade, a iniciación do alumno nas devanditas técnicas e incentivar a experimentación e mistura de medios, co obxetivo do enriquecemento das posibilidades creativas na estampación. Así mesmo búscase ofrecer ó alumno a posilidade da independencia e a economía de medios na personalización dos seus productos. Metodoloxía O plantexamento da asignatura é sobre todo o taller. É unha asignatura fundamentalmente práctica e que interaccionará posiblemente con outras materias e a medida que o alumno vislumbre as posiblilidades que os medios ofrecen, esto sería o desexabel. No taller daranse os contidos teóricos que inmediatamente Terán unha aplicación na práctica co plantexamento de diferentes exercicios. Estaremos limitados polas posibilidades que o reducido espacio do taller nos ofrece motivo polo que se doblarán os grupos co fin de que sexan máis dinámicos e operativos. Considérase a asistencia dunha forma participativa ás clases como algo necesario para a superación da asignatura. Contidos Bloque A: ESTAMPACIÓN TEXTIL TRADICIONAL. A SERIGRAFÍA. • A serigrafía: reseña histórica, tipos e aplicacións industriais. Antecedentes e referentes. • Materiais e técnicas. A serigrafía textil. • Pantalla e lineatura e trapping. • Conceptos de imaxen: en liña ou tramada. A trama, resolución. - Proceso 1: o orixinal mecánico, medios dixitais de tramado / o orixinal directo e creativo. - Proceso 2: Emulsionado, solarizado y revelado. - Proceso 3: Rexistro e tiraxe. A impresión. • Conceptos de seguridade no taller. Bloque B: MEDIOS ALTERNATIVOS DE ESTAMPACIÓN. • Introdución á imaxe impresa. Procesos: 1. Impresión en oco. 2. Impresión en relieve. 3. Impresión planográfica. 4. Impresión dixital. • Linograbado: Preparación da imaxe, matriz, talla, materiais e ferramentas, técnicas, entintado, estampación en diversos soportes… • Xilografía: Preparación da imaxe, matriz, talla, materiais e ferramentas, técnicas, entintado, estampación en diversos soportes… • Poliespán: Preparación da imaxe, matriz, talla, materiais e ferramentas, técnicas, entintado, estampación en diversos soportes… • Transferencias de imaxes: Transferencia con disolventes e con Paper transfer (papel siliconado) aplicado a diferentes soportes. • Aerografía: Técnicas, esténcil, máscaras, plantillas, tintas e aplicación a soportes téxtis. • Fotolitos experimentais: Elaboración a partir de fotocopias, películas, acetatos e outros materiais. • Tampografía: Creación de tampóns de caucho: talla, entintado e estampación sobre distintos soportes. Avaliación A medida que se expoñan os contidos da asignatura faranse propostas ou exercicios concretos e consecutivos dende o primeiro día. Cada exposición terá un plantexamento práctico inmediato. Son coñecementos encadeados e continuos o que fai imprescindible a presencia para a súa complementariedade e desenrolo. Recolleranse esas aplicacións prácticas ó final da asignatura, esixíndose nunha proba final completar ou complementar as carencias ou faltas que se observen no material entregado.

Modo de pagamento

O importe da matrícula do curso (Módulo P03) é de 900 €.

O pagamento farase efectivo en calquera oficina de ABANCA, indicando o nome e código do curso, ademáis do nome, apelidos e DNI do alumno/a.

Impartido en

Facultade de Belas Artes. ESDEMGA

Observacións

Os estudiantes do curso de formación deben ser conscientes de que só teñen  a convocatoria de xuño para superar a materia. O final do curso  é o 17 de  xuño

Titulación

A superación do curso dará dereito á obtención dun diploma expedido pola Universidade de Vigo.

A tramitación do diploma realízase na Sección de Títulos e Plans de Estudo:

Edificio de Xerencia e Servizos Centrais

Campus de Lagoas-Marcosende

36310 - VIGO (Pontevedra)

Teléfono.: 986 813 632

E-mail: negociadodetitulospropios@uvigo.es

Profesorado

NOME DOS PROFESORES:  NOME DOS PROFESORES: PATRICIA DOPICO RODRÍGUEZ, MARTA RIERA,patricia.esdemga@gmail.com, martarierataboas@homail.com,

NOME DO PROFESOR/ES: Andrés Pinal, José Ángel Zabala CORREO ELECTRÓNICO: andrespinal@hotmail.com fontuso@hotmail.com 

Sistema de avaliación

Traballos para expor ou entregar nas clases teóricas e prácticas

Exames

80% de asistencia ás sesións presenciais

Calquera dúbida acerca dos detalles dun curso debe dirixila á dirección de dito curso. Por favor, consulte o apartado Información de contacto do curso.

Enderezo electrónico (unicamente problemas técnicos): |  RSS: Catálogo de cursos