Autoemprego en contornos cooperativos e colaborativos

Información do curso

Autoemprego en contornos cooperativos e colaborativos


Tipo Curso de Formación
Código FV031102
Nome Autoemprego en contornos cooperativos e colaborativos
  Lembre que para acceder ou matricularse nos cursos debe entrar no sistema polo menú de Acceso (á esquerda da ventá). Se aínda non está rexistrado prema aquí.
Modalidade Presencial
Información de contacto:  
 · Teléfono 986814086
 · Fax
 · Enderezo electrónico
Compartir:

Entidades organizadoras

Vicerreitoría de Transferencia do Coñecemento (Cátedra Bancaja de Xoves Emprendedores- Área de Emprego)

Información sobre o calendario (datas)

Período de preinscrición 07/11/2011 00:00 - 18/12/2011 23:59
Período de matrícula 01/12/2011 00:00 - 19/12/2011 23:59
Período de docencia 20/12/2011 - 14/06/2012

Prazas e créditos

Número mínimo de participantes 20
Número máximo de participantes 70
Créditos teóricos 1.8
Créditos prácticos 1.2

Destinatarios/as

Este proxecto formativo diríxese a estudantes (preferentemente de últimos cursos) e recén egresados de todas as titulacións da Universidade de Vigo.

A formación consistirá nunha actividade práctica de mentoring que nace da necesidade de buscar fórmulas innovadoras de carácter práctico, para que as/os estudantes coñezan de xeito experiencial as oportunidades e dificultades de crear negocios ou iniciativas emprendedoras no marco do autoemprego cooperativo.

Tras un proceso de selección previo, con todo o alumnado interesado crearanse 7 equipos interdisciplinares de até 10 persoas, conformados por estudantes de diversas carreiras (4 grupos no campus de Vigo, 1 no de Pontevedra e 2 no de Ourense). Levarán a cabo a súa actividade nunha cooperativa de traballo asociado simulada, por unha duración de 6 meses, na cal se traballarán todos os aspectos do proceso de creación da empresa (tal como se faría se a cooperativa tivese personalidade xurídica).

A través dela desenvolveranse as ideas de negocio, o cal permitirá emular a realidade. É dicir: desde que se define a idea do produto/s ou servizo/s a ofrecer, pasando pola busca de clientes e estratexias de marketing, xestión financeira dos recursos, etc.

Por tanto as competencias profesionais non se traballarán en abstracto senón a través dun formato experiencial no que a interacción con outras persoas permite emular a realidade laboral.

Os resultados desta formación/prácticas xerarán un coñecemento e un “know-how” que podería ser almacenado nun banco de ideas da Universidade. Por tanto este proxecto operará como un laboratorio de iniciativas empresariais.

Condicións de acceso

1.Titulados/as universitarios de primeiro e segundo ciclo,
2.Alumnos/as da universidade,
3.profesionais directamente relacionados coa especialidade, sempre e cando reúnan os requisitos legais para cursar estudos universitarios, e
4.de xeito excepcional e sempre que non superen o 50% do total dos alumnos do curso, poderán ser admitidos os mesmos profesionais relacionados coa especialidade que non reúnan os requisitos legais de acceso á universidade.

Criterios de selección

Seleccionaranse un máximo de 70 alumnos/as (previsiblemente, 40 no Campus de Vigo, 10 no Campus de Pontevedra e 20 no Campus de Ourense).

No momento de realizar a preinscrición, o alumnado interesado deberá enviar por e-mail a catedrabancaja@uvigo.es, unha breve carta (unha páxina, ao sumo) indicando a carreira ou estudos dos que procede e expondo os motivos e interese na realización deste curso de formación.

Calendario

O alumnado matriculado no curso agruparase en equipos de 10 persoas que levarán a cabo, en colaboración, o proceso de creación dunha empresa.
Previsiblemente teremos os seguintes equipos: 4 no campus de Vigo, 2 no Campus de Ourense e 1 no Campus de Pontevedra.

Haberá unha sesión inicial e outra final na que se reunirán todos os alumnos e alumnas en grupo conxunto. Entre ambas reunións, ao longo do curso, o alumnado traballará en equipos que terán, de media cada mes, 1 reunión de 2 horas e 2 horas de titorización on-line.

Sesión Presentación da actividade:

O día 20 de decembro, ás 10 horas, na Sala 2 do Edificio Miralles do Campus Lagoas-Marcosende de Vigo dará comezo o curso.

Comezaremos cunha reunión onde se explicará:
  • a metodoloxía de traballo a seguir
  • se formarán os equipos de traballo
  • se definirá o calendario de reunións dos equipos co mentor
  • se presentará a colaboración que van prestar para a vosa formación os mentores da Rede Mentoring de BIC-Galicia (http://www.redementores.com/)
Para o alumnado inscrito nos campus de Pontevedra e Ourense habilitaremos autobuses para a asistencia a esta primeira reunión. Con tal motivo, contactaremos (por e-mail ou teléfono) ao alumnado. As proximas sesións serán no campus no cada persoa se matricule.

 

Tras esa sesión inicial grupal, realizaranse ao longo de todo o curso, por equipos:

  • Sesión de traballo inicial por equipos (3 horas)
    • Mentorización on-line, a través de foro ou chat, derivada da 1ª sesión presencial (2 horas)
  • 1ª sesión intermedia presencial de mentoring por equipos (2 horas)
    • 1ª mentorización on-line, a través de foro ou chat, derivada da 1ª sesión intermedia presencial (2 horas)
  • 2ª sesión intermedia presencial de mentoring por equipos (2 horas)
    • 2ª mentorización on-line, a través de foro ou chat, derivada da 2ª sesión intermedia presencial (2 horas)
  • 3ª sesión intermedia presencial de mentoring por equipos (2 horas)
    • 3ª mentorización on-line, a través de foro ou chat, derivada da 3ª sesión intermedia presencial (2 horas)
  • 4ª sesión intermedia presencial de mentoring por equipos (2 horas)
    • 4ª mentorización on-line, a través de foro ou chat, derivada da 4ª sesión intermedia presencial (2 horas)
  • 5ª sesión intermedia presencial de mentoring por equipos (2 horas)
    • 5ª mentorización on-line, a través de foro ou chat, derivada da 5ª sesión intermedia presencial (2 horas)
  • Sesión de traballo final (3 horas)

Acto final (1 h. aprox.) -presentación de resultados e conclusións da actividade:
Todo o grupo reunido, 14/Xuño/2012, 11:00 a 12:00.

Ao longo do curso, farase necesario contar co apoio de mentores externos empresarios, que acheguen a súa experiencia e coñecementos en ámbitos específicos. Organizaranse sesións de traballo con ditos mentores, conforme as necesidades concretas, e nos ámbitos temáticos para os que se precisen.

Programa

MÓDULOS TEÓRICOS:
1. Que é o autoemprego cooperativo
1. O proceso de adaptación de intereses individuais a proxectos colaborativos en grupo
Técnicas de relación e dinámicas de grupo
Técnicas de traballo en equipo
2. Xeración de ideas de autoemprego colectivo
2.1. A xeración de ideas de negocio: técnicas de creatividade aplicada

2.2. Xacementos de negocio
Tipos de actividades e sectores productivos
Definición de actividade gacela
Definición de sector estratéxico
Indicadores económicos e sociais

2.3. Converter a idea en produto/servizo
Definición de produto/servizo
Clientes e partners (sinerxias)
A competencia
Importancia do ámbito territorial
Concepto de oportunidade

2.4. Formulación e viabilidade da posta en funcionamento da idea de negocio
A viabilidade económica
A viabilidade social (empresas de economía social)
Concepto de rendibilidade social
3. Organización do traballo
3.1. Os recursos humanos no ámbito cooperativo
Quén dirixe un traballo cooperativo? A dirección colexiada e a toma de decisións en consenso
Postos, funcións e responsabilidades
Competencias requeridas

3.2. Utilización das TICs como ferramenta de desenvolvemento
As TICs como ferramenta de comunicación e xestión interna
As TICs como ferramenta de competitividade
O uso das redes sociais

3.3. Nocións sobre calidade

3.4. Estratexias de posicionamento no mercado
Qué é o posicionamento?
A captación e a fidelización de clientes
MÓDULOS PRÁCTICOS:
1. Definición de roles individuais dos participantes do grupo na idea de negocio colectiva
2. Tarefas a desenvolver no proceso de creación de empresa en colaboración
2.1. Organización
O plan de “empresa”
Determinación de áreas de traballo
Normativa de aplicación

2.2. Os recursos financeiros
Microcréditos
Financiamento propio e crowd funding
Avais e relación con entidades financeiras
A banca ética e sustentable

2.3. Produción
Investigación e análise de mercado
Determinación da idea de negocio: produto/s e/ou servizo/s a ofrecer
Desenvolvemento da idea de negocio

2.4. Marketing e comunicación
Plan de marketing (produto/servizo, prezo, canles de distribución, políticas de comunicación e promoción)
Estratexias competitivas
Captación e fidelización de clientes

Modo de pagamento

Matrícula gratuita.

Impartido en

Campus de Vigo, Ourense e Pontevedra

Profesorado

  • Mentores internos que, desde a Universidade de Vigo, titorizarán ao alumnado ao longo do proceso formativo.
  • Mentores externos (empresarios e profesionais con experiencia) integrados na Rede Mentoring de BIC-Galicia. Os mentores externos apoiarán ao alumnado en campos determinados de coñecemento nos cales son especialistas, xa que acumulan experiencia e coñecemento.

Sistema de avaliación

Para a avaliación do alumnado terase en conta:

1º Asistencia ás sesións presenciais e as sesións on-line .
2º Realización, coa tutela do equipo docente, das actividades esixidas na mentorización on-line.

Calquera dúbida acerca dos detalles dun curso debe dirixila á dirección de dito curso. Por favor, consulte o apartado Información de contacto do curso.

Enderezo electrónico (unicamente problemas técnicos): |  RSS: Catálogo de cursos