III CURSO DE FORMACIÓN EN EDUCACIÓN AMBIENTAL
Información do curso
III CURSO DE FORMACIÓN EN EDUCACIÓN AMBIENTAL
Tipo | Curso de Formación | ||||
Código | F1051001 | ||||
Nome | III CURSO DE FORMACIÓN EN EDUCACIÓN AMBIENTAL |
|
|||
Modalidade | Presencial | ||||
Información de contacto: | |||||
· Teléfono | 988387100 | ||||
· Fax | |||||
· Enderezo electrónico | |||||
Compartir: |
Entidades organizadoras
FACULTADE CC. EDUCACIÓN OURENSEInformación sobre o calendario (datas)
Período de preinscrición | 12/07/2010 00:00 - 31/08/2010 23:59 |
---|---|
Período de matrícula | 01/09/2010 00:00 - 02/09/2010 23:59 |
Período de docencia | 03/09/2010 - 29/10/2010 |
Prazas e créditos
Número mínimo de participantes | 12 |
---|---|
Número máximo de participantes | 15 |
Créditos teóricos | 8.5 |
Créditos prácticos | 11.5 |
Validación de libre elección | 13 |
Destinatarios/as
Vai dirixida ós seguintes colectivos:* Diplomados en Maxisterio, Traballo Social, Educación Social
* Licenciados en Bioloxía, Ciencias Químicas, Psicopedagoxía, Pedagoxía.
Condicións de acceso
1.Titulados/as universitarios de primeiro e segundo ciclo,2.Alumnos/as da universidade,
3.profesionais directamente relacionados coa especialidade, sempre e cando reúnan os requisitos legais para cursar estudios universitarios, e
4.de xeito excepcional e sempre que non superen o 50% do total dos alumnos do curso, poderán ser admitidos ós mesmos profesionais relacionados coa especialidade que non reúnan os requisitos legais de acceso á universidade.
Criterios de selección
TitulaciónFormación no curso a desenvolver
Entrevista personal
Orden de inscripción
Calendario
FECHA INICIO: 3/09/2010FECHA REMATE: 29/10/2010
PRAZO INSCRIPCIÓN: 12/07/2010 ao 31/8/2010
PRAZO MATRÍCULA: 01/09/2010 ao 02/09/2010
HORARIO: DE LUNS A VENRES DE 9 A 14 HORAS
Programa
MÓDULOS TEÓRICOS:CONCEPTO E FUNDAMENTOS DA EDUCACIÓN AMBIENTAL
OBXECTIVOS:
Analizar a evolución da Educación Ambiental dende os seus orígenes ata hoxe.
Dar a coñecer a situación actual da Educación Ambiental en España e Galicia, así como as súas perspectivas laborais de futuro.
CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO
Fundamentos da Educación Ambiental.
Educación Ambiental: concepto e obxectivos
Principios básicos da Educación Ambiental.
Modalidades da Educación Ambiental: formal, non formal e informal.
Libro blanco da E. A. en España: accións e iniciativas.
Ámbito de aplicación da Educación Ambiental.
AVALIACIÓN
Control tipo test sobre os cpñecementos adquiridos.
PROBLEMAS AMBIENTAIS NO MUNDO ACTUAL
OBXECTIVOS:
Dar a coñecer os principais problemas ambientais que surden da relación do home co medio natural e a necesidade urgente dun replantexamento dos nosos hábitos cotiás por medio dunha axeitada Educación Ambiental.
CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO
A auga un bien escaso:
o A contaminación da auga.
o A sobreexplotación dos acuíferos
oOs usos da auga en España: actividades muy consumistas.
Contaminación atmosférica:
o Contaminación química
Efecto invernadeiro
Chuvia ácida
A capa de ozono
Smog fotoquímico
o Contaminación física:
Radiacións
Ruido
A pérdida dos nosos bosques
A desaparición dos bosques: a desforestación
Os incendios forestais
Hacia unha recuperación dos nosos bosques
A erosión: a pérdida do chan fértil
A erosión e un proceso natural
A erosión en España: un proceso aceleredo
O deterioro do medio litoral e marino
A contaminación tamén chega o mar
Un litoral moi poblado: o turismo e o desenvolvemento turístico
A conservación dos recursos pesqueiros está ameazada
A conservación da Natureza
¿Qué debemos conservar?, a diversidade biolóxica
Moitas e boas razóns para conservar
A biodiversidade en España: un gran tesoro
Áreas naturais protexidas
Residuos
A natureza, unha xigantesca planta de reciclado
Os residuos humans: moitos e variados
¿Qué facemos co noso lixo?
Un tesoro oculto no lixo
Residuos tóxicos e perigosos
AVALIACIÓN
Control tipo test sobre os cpñecementos adquiridos.
RECURSOS PARA A EDUCACIÓN AMBIENTAL
OBXECTIVOS DO MÓDULO:
Dar a coñecer diversos materias didácticos e equipamientos concebidos para atraer a atención, explicar determinados feitos ou problemas ambientais e indicar pautas para organizar actividades encamiñadas a participación activa do público na mellora do medio.
Conseguir que os alumnos aprendan a planificar un documento didáctico dun xeito lóxico e adquiran as destrezas que le permitan convertilo en realidade, basándose para elo nos coñecementos e experiencias realizadas no presente curso.
CONTIDOS FORMATIVOS DEL MÓDULO
Recursos didácticos esenciales para a Educación Ambiental
Libros de texto e manuais para maestros.
Trípticos
Xogos de simulación
Exposicións museísticas de material
Itinerarios Pedagóxicos.
Materiais audiovisuais.
Campañas informativas
Equipamientos necesarios para a Educación Ambiental
Aulas de Natureza.
Granxas-escola.
Centros de interpretación del paisaje.
VISITAS TÉCNICAS:
Visita formativa o centro de interpretación da Natureza do Parque Natural do Xurés (Lobios).
Visita al Aula de Natureza do Centro Siradella no espacio natural Umia-O Grove.
Visita a Aula de Natureza de Oira (Ourense)
Visita ol centro Iris de Medio Ambiente (Ourense)
Visita a Aula de Natureza “As Cocerizas” (San Mamed)
Visita o centro de recuperación-Aula Naturaleza Outeiro (Carballiño)
Visita a Sogama (Cerceda)
AVALIACIÓN:
Valoración das avaliacións do material e equipamientos revisados no módulo.
PROGRAMAS DE EDUCACIÓN AMBIENTAL
OBJETIVOS OBXECTIVOS DO MÓDULO:
Coñecer a estructura, planificación e deseño dun programa de educación ambiental.
CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO
Estructura dun programa de Educación Ambiental
Planíficación e deseño
Temporalización
Recollida de datos.
Adecuación o grupo receptor e a súa demanda.
CONTIDOS RELACIONADOS CA PROFESIONALIDADE:
Uso de internet e as novas tecnoloxías.
Saber desenvolverse e desempeñar o papel de monitor de E.A.
Saber dar ideas para diseñar e elaborar programas de E.A.
AVALIACIÓN
Control tipo test sobre os cpñecementos adquiridos.
Valoración das avaliacións da busca de diferentes programas ambientais.
FORMACIÓN PARA A IGUALDADE
OBXECTIVOS DO MÓDULO:
Impulsar o acceso as mulleres a todo tipo de sectores e ocupacións.
Promover a diversificación profesional, a través do seu acceso a profesións nas que están pouco representadas, e a promoción profesional, ampliando a cualificación das traballadoras en ocupacións feminizadas.
CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO:
Situación de colectivos desfavorecidos ante o mercado de traballo
Subsistemas de formación
Barreiras para a igualdade
Medidas para correxilas.
MÓDULOS PRÁCTICOS:
ACTIVIDADES E XOGOS PARA A EDUACCIÓN AMBIENTAL
OBXECTIVOS D0 MÓDULO:
Dar a coñecer unha serie de propostas prácticas e interactivas aplicables os distintos ambentes que poidan construir o entorno da acción educativa.
Conseguir que os alumnos poidan levar acabo a organización, deseño e possta en práctica de estas actividades.
CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO
Actividades prácticas relacionadas ca auga:
Simulación dunha depuradora de augas residuais.
Propiedades da auga: densidade, capilaridade, tensión superficial,…
A contaminación da agua
Colonización do medio acuático
A agua e a enerxía.
Estudio e análisis do consumo de agua nunha vivienda
Actividades prácticas relacionadas co solo:
Observación da vida do solo con lupa binocular
Simulación dun proceso de sedimentación
Estudio das propiedades do suelo: textura, cantidade de auga, materia orgánica, aire, acidez,…
A nutrición das plantas.
Construcción dun semilleiro.
Pegadas e rastros de animais.
Actividades prácticas relacionadas ca enerxía:
Estudio e análise dun recibo da luz: cantidade de agua necesaria para producir enerxía eléctrica
Actividades prácticas relacionadas cos residuos:
Reciclaxe de papel.
Aproveitamento de residuos.
Outras actividades
Elaboración de materiais que melloren o entorno natural (caixas niño, comedeiros, carteis informativos de árbores e outras epecies animais).
Visionado e debate de videos relacionados con diferentes problemas ambientais (contaminación acuática, acústica, atmosférica, residuos, etc.)
Comentarios de texto sobre diferentes artículos.
VISITAS TÉCNICAS
Visita o espacio natural de “Ridimoas” en Beade (Ourense).
Visita a cabeceira e desembocadura do río Barbaña para estudiar un índice biótico sinxelo para determinar a calidade das augas.
Visita a planta potabilizadora de Ourense
Visita a depuradora de augas residuais de Reza.
Toma de mostras de solos para o seu análise posterior
Visita a unha central ou minicentral hidroeléctrica.
AVALIACIÓN:
Exposición grupal das actividades realizadas.
Elaboración dun informe persoal de cada unha das visitas realizadas.
DESEÑO E ELABORACIÓN DUN PROGRAMA DE EDUCACIÓN AMBIENTAL
OBXECTIVOS D0 MÓDULO:
Aplicar os coñecementos adquiridos o longo dos diferentes módulos para deseñar e elaborar, de xeito grupal, un programa de educación ambiental sobre un tema en concreto.
CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO
Revisión de diferentes programas de Educación Ambiental.
Diseño y elaboración de un programa de Educación Ambiental adecuado al nivel y objetivos de un grupo piloto elegido.
VISITAS TÉCNICAS:
Dependiendo del programa ambiental a desarrollar puede ser necesario realizar diferentes salidas para recogida de datos, muestras, etc.
AVALIACIÓN:
Exposición y defensa de cada uno de los programas elaborados por los alumnos.
RECURSOS PARA A EDUCACIÓN AMBIENTAL: VISITAS TÉCNICAS
OBXECTIVOS
Dar a coñecer diversos equipamientos e infraestructuras relacionados ca Educación Ambiental
CONTIDOS FORMATIVOS DEL MÓDULO
Equipamientos necesarios para a Educación Ambiental
Aulas de Natureza.
Granxas-escola.
Centros de interpretación del paisaje.
VISITAS TÉCNICAS:
Visita formativa o centro de interpretación da Natureza do Parque Natural do Xurés (Lobios).
Visita al Aula de Natureza do Centro Siradella no espacio natural Umia-O Grove.
Visita a Aula de Natureza de Oira (Ourense)
Visita ol centro Iris de Medio Ambiente (Ourense)
Visita a Aula de Natureza “As Cocerizas” (San Mamed)
Visita o centro de recuperación-Aula Naturaleza Outeiro (Carballiño)
Visita a Sogama (Cerceda)
Sistema de avaliación
* Exame tipo test.* Exposición traballos