III CURSO DE FORMACIÓN EN EDUCACIÓN AMBIENTAL

Información do curso

III CURSO DE FORMACIÓN EN EDUCACIÓN AMBIENTAL


Tipo Curso de Formación
Código F1051001
Nome III CURSO DE FORMACIÓN EN EDUCACIÓN AMBIENTAL
  Lembre que para acceder ou matricularse nos cursos debe entrar no sistema polo menú de Acceso (á esquerda da ventá). Se aínda non está rexistrado prema aquí.
Modalidade Presencial
Información de contacto:  
 · Teléfono 988387100
 · Fax
 · Enderezo electrónico
Compartir:

Entidades organizadoras

FACULTADE CC. EDUCACIÓN OURENSE

Información sobre o calendario (datas)

Período de preinscrición 12/07/2010 00:00 - 31/08/2010 23:59
Período de matrícula 01/09/2010 00:00 - 02/09/2010 23:59
Período de docencia 03/09/2010 - 29/10/2010

Prazas e créditos

Número mínimo de participantes 12
Número máximo de participantes 15
Créditos teóricos 8.5
Créditos prácticos 11.5
Validación de libre elección 13

Destinatarios/as

Vai dirixida ós seguintes colectivos:
* Diplomados en Maxisterio, Traballo Social, Educación Social
* Licenciados en Bioloxía, Ciencias Químicas, Psicopedagoxía, Pedagoxía.

Condicións de acceso

1.Titulados/as universitarios de primeiro e segundo ciclo,
2.Alumnos/as da universidade,
3.profesionais directamente relacionados coa especialidade, sempre e cando reúnan os requisitos legais para cursar estudios universitarios, e
4.de xeito excepcional e sempre que non superen o 50% do total dos alumnos do curso, poderán ser admitidos ós mesmos profesionais relacionados coa especialidade que non reúnan os requisitos legais de acceso á universidade.

Criterios de selección

Titulación
Formación no curso a desenvolver
Entrevista personal
Orden de inscripción

Calendario

FECHA INICIO: 3/09/2010
FECHA REMATE: 29/10/2010
PRAZO INSCRIPCIÓN: 12/07/2010 ao 31/8/2010
PRAZO MATRÍCULA: 01/09/2010 ao 02/09/2010
HORARIO: DE LUNS A VENRES DE 9 A 14 HORAS

Programa

MÓDULOS TEÓRICOS:
CONCEPTO E FUNDAMENTOS DA EDUCACIÓN AMBIENTAL
OBXECTIVOS:
Analizar a evolución da Educación Ambiental dende os seus orígenes ata hoxe.
Dar a coñecer a situación actual da Educación Ambiental en España e Galicia, así como as súas perspectivas laborais de futuro.

CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO

Fundamentos da Educación Ambiental.
Educación Ambiental: concepto e obxectivos
Principios básicos da Educación Ambiental.
Modalidades da Educación Ambiental: formal, non formal e informal.
Libro blanco da E. A. en España: accións e iniciativas.
Ámbito de aplicación da Educación Ambiental.

AVALIACIÓN
Control tipo test sobre os cpñecementos adquiridos.

PROBLEMAS AMBIENTAIS NO MUNDO ACTUAL
OBXECTIVOS:
Dar a coñecer os principais problemas ambientais que surden da relación do home co medio natural e a necesidade urgente dun replantexamento dos nosos hábitos cotiás por medio dunha axeitada Educación Ambiental.

CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO

A auga un bien escaso:
o A contaminación da auga.
o A sobreexplotación dos acuíferos
oOs usos da auga en España: actividades muy consumistas.

Contaminación atmosférica:
o Contaminación química
Efecto invernadeiro
Chuvia ácida
A capa de ozono
Smog fotoquímico
o Contaminación física:
Radiacións
Ruido
A pérdida dos nosos bosques
A desaparición dos bosques: a desforestación
Os incendios forestais
Hacia unha recuperación dos nosos bosques

A erosión: a pérdida do chan fértil
A erosión e un proceso natural
A erosión en España: un proceso aceleredo

O deterioro do medio litoral e marino
A contaminación tamén chega o mar
Un litoral moi poblado: o turismo e o desenvolvemento turístico
A conservación dos recursos pesqueiros está ameazada

A conservación da Natureza
¿Qué debemos conservar?, a diversidade biolóxica
Moitas e boas razóns para conservar
A biodiversidade en España: un gran tesoro
Áreas naturais protexidas

Residuos
A natureza, unha xigantesca planta de reciclado
Os residuos humans: moitos e variados
¿Qué facemos co noso lixo?
Un tesoro oculto no lixo
Residuos tóxicos e perigosos

AVALIACIÓN
Control tipo test sobre os cpñecementos adquiridos.

RECURSOS PARA A EDUCACIÓN AMBIENTAL
OBXECTIVOS DO MÓDULO:
Dar a coñecer diversos materias didácticos e equipamientos concebidos para atraer a atención, explicar determinados feitos ou problemas ambientais e indicar pautas para organizar actividades encamiñadas a participación activa do público na mellora do medio.
Conseguir que os alumnos aprendan a planificar un documento didáctico dun xeito lóxico e adquiran as destrezas que le permitan convertilo en realidade, basándose para elo nos coñecementos e experiencias realizadas no presente curso.

CONTIDOS FORMATIVOS DEL MÓDULO

Recursos didácticos esenciales para a Educación Ambiental
Libros de texto e manuais para maestros.
Trípticos
Xogos de simulación
Exposicións museísticas de material
Itinerarios Pedagóxicos.
Materiais audiovisuais.
Campañas informativas

Equipamientos necesarios para a Educación Ambiental
Aulas de Natureza.
Granxas-escola.
Centros de interpretación del paisaje.

VISITAS TÉCNICAS:
Visita formativa o centro de interpretación da Natureza do Parque Natural do Xurés (Lobios).
Visita al Aula de Natureza do Centro Siradella no espacio natural Umia-O Grove.
Visita a Aula de Natureza de Oira (Ourense)
Visita ol centro Iris de Medio Ambiente (Ourense)
Visita a Aula de Natureza “As Cocerizas” (San Mamed)
Visita o centro de recuperación-Aula Naturaleza Outeiro (Carballiño)
Visita a Sogama (Cerceda)

AVALIACIÓN:
Valoración das avaliacións do material e equipamientos revisados no módulo.

PROGRAMAS DE EDUCACIÓN AMBIENTAL
OBJETIVOS OBXECTIVOS DO MÓDULO:
Coñecer a estructura, planificación e deseño dun programa de educación ambiental.

CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO
Estructura dun programa de Educación Ambiental
Planíficación e deseño
Temporalización
Recollida de datos.
Adecuación o grupo receptor e a súa demanda.

CONTIDOS RELACIONADOS CA PROFESIONALIDADE:
Uso de internet e as novas tecnoloxías.
Saber desenvolverse e desempeñar o papel de monitor de E.A.
Saber dar ideas para diseñar e elaborar programas de E.A.

AVALIACIÓN
Control tipo test sobre os cpñecementos adquiridos.
Valoración das avaliacións da busca de diferentes programas ambientais.

FORMACIÓN PARA A IGUALDADE
OBXECTIVOS DO MÓDULO:
Impulsar o acceso as mulleres a todo tipo de sectores e ocupacións.
Promover a diversificación profesional, a través do seu acceso a profesións nas que están pouco representadas, e a promoción profesional, ampliando a cualificación das traballadoras en ocupacións feminizadas.

CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO:

Situación de colectivos desfavorecidos ante o mercado de traballo
Subsistemas de formación
Barreiras para a igualdade
Medidas para correxilas.
MÓDULOS PRÁCTICOS:
ACTIVIDADES E XOGOS PARA A EDUACCIÓN AMBIENTAL
OBXECTIVOS D0 MÓDULO:
Dar a coñecer unha serie de propostas prácticas e interactivas aplicables os distintos ambentes que poidan construir o entorno da acción educativa.
Conseguir que os alumnos poidan levar acabo a organización, deseño e possta en práctica de estas actividades.

CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO

Actividades prácticas relacionadas ca auga:
Simulación dunha depuradora de augas residuais.
Propiedades da auga: densidade, capilaridade, tensión superficial,…
A contaminación da agua
Colonización do medio acuático
A agua e a enerxía.
Estudio e análisis do consumo de agua nunha vivienda

Actividades prácticas relacionadas co solo:
Observación da vida do solo con lupa binocular
Simulación dun proceso de sedimentación
Estudio das propiedades do suelo: textura, cantidade de auga, materia orgánica, aire, acidez,…
A nutrición das plantas.
Construcción dun semilleiro.
Pegadas e rastros de animais.

Actividades prácticas relacionadas ca enerxía:
Estudio e análise dun recibo da luz: cantidade de agua necesaria para producir enerxía eléctrica

Actividades prácticas relacionadas cos residuos:
Reciclaxe de papel.
Aproveitamento de residuos.

Outras actividades
Elaboración de materiais que melloren o entorno natural (caixas niño, comedeiros, carteis informativos de árbores e outras epecies animais).
Visionado e debate de videos relacionados con diferentes problemas ambientais (contaminación acuática, acústica, atmosférica, residuos, etc.)
Comentarios de texto sobre diferentes artículos.

VISITAS TÉCNICAS
Visita o espacio natural de “Ridimoas” en Beade (Ourense).
Visita a cabeceira e desembocadura do río Barbaña para estudiar un índice biótico sinxelo para determinar a calidade das augas.
Visita a planta potabilizadora de Ourense
Visita a depuradora de augas residuais de Reza.
Toma de mostras de solos para o seu análise posterior
Visita a unha central ou minicentral hidroeléctrica.

AVALIACIÓN:
Exposición grupal das actividades realizadas.
Elaboración dun informe persoal de cada unha das visitas realizadas.

DESEÑO E ELABORACIÓN DUN PROGRAMA DE EDUCACIÓN AMBIENTAL
OBXECTIVOS D0 MÓDULO:
Aplicar os coñecementos adquiridos o longo dos diferentes módulos para deseñar e elaborar, de xeito grupal, un programa de educación ambiental sobre un tema en concreto.

CONTIDOS FORMATIVOS DO MÓDULO

Revisión de diferentes programas de Educación Ambiental.
Diseño y elaboración de un programa de Educación Ambiental adecuado al nivel y objetivos de un grupo piloto elegido.

VISITAS TÉCNICAS:
Dependiendo del programa ambiental a desarrollar puede ser necesario realizar diferentes salidas para recogida de datos, muestras, etc.

AVALIACIÓN:
Exposición y defensa de cada uno de los programas elaborados por los alumnos.

RECURSOS PARA A EDUCACIÓN AMBIENTAL: VISITAS TÉCNICAS
OBXECTIVOS
Dar a coñecer diversos equipamientos e infraestructuras relacionados ca Educación Ambiental

CONTIDOS FORMATIVOS DEL MÓDULO

Equipamientos necesarios para a Educación Ambiental
Aulas de Natureza.
Granxas-escola.
Centros de interpretación del paisaje.

VISITAS TÉCNICAS:
Visita formativa o centro de interpretación da Natureza do Parque Natural do Xurés (Lobios).
Visita al Aula de Natureza do Centro Siradella no espacio natural Umia-O Grove.
Visita a Aula de Natureza de Oira (Ourense)
Visita ol centro Iris de Medio Ambiente (Ourense)
Visita a Aula de Natureza “As Cocerizas” (San Mamed)
Visita o centro de recuperación-Aula Naturaleza Outeiro (Carballiño)
Visita a Sogama (Cerceda)

Sistema de avaliación

* Exame tipo test.
* Exposición traballos

Calquera dúbida acerca dos detalles dun curso debe dirixila á dirección de dito curso. Por favor, consulte o apartado Información de contacto do curso.

Enderezo electrónico (unicamente problemas técnicos): |  RSS: Catálogo de cursos