Gamificación na docencia universitaria (Campus de Pontevedra)
Información do curso
Gamificación na docencia universitaria (Campus de Pontevedra)
Tipo | Curso de formación do PDI | ||||
Código | PFPPGAM18PO | ||||
Nome | Gamificación na docencia universitaria (Campus de Pontevedra) |
|
|||
Modalidade | Mixta (Presencial e virtual) | ||||
Horas | 24 | ||||
Descrición | Esta actividade formativa ten como finalidade que o profesorado sexa quen de desenvolver experiencias de aprendizaxe que favorezan a motivación do alumnado a través do xogo, tanto dentro como fóra da clase. |
||||
Información de contacto: | |||||
· Teléfono | 986812035 | ||||
· Fax | |||||
· Enderezo electrónico | |||||
Compartir: |
Descrición
O curso Gamificación na docencia universitaria insírese dentro das actividades formativas institucionais para o persoal docente da Universidade de Vigo para o ano 2018. O curso está organizado pola Área de Formación e Innovación Educativa.
Información sobre o calendario (datas)
Período de matrícula | 09/07/2018 12:00 - 10/10/2018 23:59 |
---|---|
Período de docencia | 18/10/2018 - 15/11/2018 |
Prazas e créditos
Número mínimo de participantes | 10 |
---|---|
Número máximo de participantes | 20 |
Destinatarios/as
Esta actividade formativa está destinada ao seguinte persoal da Universidade de Vigo:
- Profesorado: catedrático, titular, contratado doutor, axudante doutor, axudante, asociado, de substitución, visitante, lector e emérito.
- Investigador contratado: posdoutoral da Xunta de Galicia modalidades A e B, Juan de la Cierva, Ramón y Cajal, Isidro Parga Pondal, predoutoral da Xunta, predoutoral da Universidade de Vigo, FPI, FPU e axudante doutor.
Obxectivos
- Valorar os principios fundamentais da gamificación, esencialmente no seu ámbito de aplicación á aprendizaxe.
- Comprender os pasos a seguir para poñer en práctica un proxecto gamificado.
- Ser quen de aplicar os compoñentes clave da gamificación.
Calendario
Parte presencial
18, 25 de outubro, 8 e 15 de novembro de 16 a 19 horas.
Parte non presencial
Do 18 ao 25 de outubro (3 horas).
Do 25 de outubro ao 1 de novembro (3 horas).
Do 1 ao 8 de novembro (3 horas).
Do 8 ao 15 de novembro (3 horas).
Programa
- Sesión 1 (3 horas presenciais). 18 de outubro de 16 a 19 horas.
Módulo 1: Entendendo a gamificación: Introdución. Que é a gamificación? Ámbitos de aplicación. Gamificación e aprendizaxe. Exemplos.
Módulo 2: Deseño de proxectos de gamificación. O modelo MDA (mecánicas, dinámicas e estética) de Hunicke et al. Motivación intrínseca e extrínseca. Tipos de xogadores/as (clasificación de Bartle e Marczewski).
- Sesión 2 (3 horas non presenciais). Do 18 ao 25 de novembro.
Actividades en liña na aula virtual gamificada baseada en Moodle.
- Sesión 3 (3 horas presenciais). 25 de outubro de 16 a 19 horas.
Módulo 3: Os elementos de gamificación. A dinámica na aula virtual. A tríada PBL (Points, Badges, and Leaderboards). Logros, niveis. As recompensas e obxectos virtuais. Teoría do fluxo. Bucles de actividades e progreso.
Módulo 4: O deseño do proxecto gamificado. Modelo Canvas para a gamificación na educación. - Sesión 4 (3 horas non presenciais). Do 25 de outubro ao 1 de novembro.
Deseño dun proxecto gamificado.
Actividades en liña na aula virtual gamificada baseada en Moodle. - Sesión 5 (3 horas non presenciais). Do 1 ao 8 de novembro.
Avaliación por pares de mapas de compañeiros/as.
Actividades en liña na aula virtual gamificada baseada en Moodle. - Sesión 6 (3 horas presenciais). 8 de novembro de 16 a 19 horas.
Módulo 5: Gamificación en Moodle: Actividades para gamificación en Moodle. Completado de actividades e restriccións. Points, Badges, and Leaderboards. Obxectos virtuais. Realimentación e Progreso. - Sesión 7 (3 horas non presenciais). Do 8 ao 15 de novembro.
- Sesión 8 (3 horas presenciais). 15 de novembro de 16 a 19 horas.
Módulo 6: Outras plataformas de gamificación. Directrices para o aula gamificada.
Posta en común dos traballos, debate, dúbidas e conclusións finais.
Impartido en
Campus de Pontevedra. Aula informática da Facultade de Fisioterapia.
Observacións
Acreditación da asistencia:
A asistencia a esta actividade formativa será acreditada pola Universidade de Vigo a todas as persoas inscritas que asistan ao 80% do curso e superen a parte virtual.
Profesorado
José Carlos López Ardao
É doutor en Enxeñaría de Telecomunicación pola Universidade de Vigo. O seu campo de traballo nos últimos anos centrouse no ámbito de aplicación das redes sociais e da gamificación na educación. É socio cofundador da spin-off da Universidade de Vigo, SocialWire S.L. dedicada ao desenvolvemento de tecnoloxías educativas sobre contornas de redes sociais.