Meditación de atención plena no proceso de ensino-aprendizaxe (Campus de Pontevedra)
Información do curso
Meditación de atención plena no proceso de ensino-aprendizaxe (Campus de Pontevedra)
Tipo | Curso de formación do PDI | ||||
Código | PFPP3003 | ||||
Nome | Meditación de atención plena no proceso de ensino-aprendizaxe (Campus de Pontevedra) |
|
|||
Modalidade | Presencial | ||||
Horas | 20 | ||||
Descrición | A finalidade do curso é facilitar ao profesorado unhas habilidades para afrontar con éxito a súa adaptación ao EEES e saber manexar a síndrome xeral de adaptación (estrés), situacións que producen trastornos de ansiedade e en xeral, calquera tipo de emoción aflitiva. De este xeito un profesor emocionalmente funcional poderá detectar o conflito emocional nos seus alumnos e facilitar a mellora de actitudes cara a súa materia. | ||||
Información de contacto: | |||||
· Teléfono | 986813596 | ||||
· Fax | |||||
· Enderezo electrónico | |||||
Compartir: |
Descrición
O Curso de "Meditación de atención plena no proceso de ensino-aprendizaxe" insírese dentro das accións formativas institucionais da Universidade de Vigo para o ano 2010. As devanditas accións formativas están organizadas pola vicerreitoría de Formación e Innovación Educativa, a través da Área de Innovación Educativa.Información sobre o calendario (datas)
Período de matrícula | 18/12/2009 12:00 - 31/01/2010 23:59 |
---|---|
Período de docencia | 02/02/2010 - 20/04/2010 |
Prazas e créditos
Número mínimo de participantes | 0 |
---|---|
Número máximo de participantes | 20 |
Destinatarios/as
O presente curso está destinado a todos os profesores e profesoras da Universidade de Vigo.
Obxectivos
- Obxectivos xerais:
- 1 Aprender a desentenderse do poder das emocións destrutivas e a cultivar emocións máis sas e positivas. Aprender a reducir a síndrome xeral de adaptación (estrés), a ansiedade, e en xeral minimizar/neutralizar os efectos de calquera emoción aflitiva.
- Obxectivos específicos:
- 2.1 Conceptos: (saber) Comprender os elementos básicos da reacción emocional. Comprender o mecanismo de funcionamento da síndrome xeral de adaptación e do
trastorno de ansiedade.
- Concepto de emocion. Funcions das emocións. Tipos de emocion.
- Neurociencia da emoción.
- Repercusións psíquicas e físicas das emocions: ansiedade e estrés (Síndrome xeral de adaptación).
- Fisioloxía respiratoria.
- Fisioloxía do sistema nervoso.
- Coñecer diferentes métodos de relaxación.
- Coñecer os métodos cognitivo-condutuais.
- Comprender o papel da unidade corpo-mente no enfrontamento do estrés e da ansiedade.
- Comprender o método meditación de atención plena.
- 2.2 Procedementos: (saber facer) Saber aplicar técnicas para enfrontar unha situación de estrés ou de ansiedade, no proceso de ensino e aprendizaxe.
- Distinguir de forma práctica o mecanismo respiratorio e as suas fases.
- Aprender a fisioloxia respiratoria básica: abodominal, intercostal, clavicular e completa.
- Saber utilizar diferentes métodos de relaxación.
- Aprender a aplicar os principios do ioga físico en situacións cotiás.
- Aprender os métodos de meditación de atención plena.
- 2.3 Actitudes: (saber estar) Favorecer o desenvolvemento de actitudes emocionalmente positivas para asumir os novos roles docentes-investigadores dentro do EEES. Mellora das actitudes ante o proceso de ensino e aprendizaxe.
- Saber dar resposta ás situacions emocionais evitando a reacción conflitiva: aplicación específica á síndrome xeral de adaptación (estrés) e a ansiedade.
- Apreciar o valor das actitudes no proceso de ensino e aprendizaxe.
- 2.1 Conceptos: (saber) Comprender os elementos básicos da reacción emocional. Comprender o mecanismo de funcionamento da síndrome xeral de adaptación e do
trastorno de ansiedade.
Criterios de selección
Ofértanse 20 prazas que se irán cubrindo por rigorosa orde de preinscrición.
Calendario
O curso celebrarase os días:
2, 9 e 23 de febreiro, 2, 9, 16 e 23 de marzo, 6, 13 e 20 de abril de 18:00 a 20:00
Programa
- Introdución ás técnicas de meditación:
- 1.1 Introdución.
- 1.2 Respiración.
- 1.1 Introdución.
- Relaxación e emocións:
- 2.1 Relaxación.
- 2.2 Emocións.
- 2.1 Relaxación.
- Ioga e meditación de atención plena:
- 3.1 Ioga.
- 3.2 Meditación de atención plena.
- 3.1 Ioga.
- O estrés no contexto laboral:
- 4.1 Causas e condicións.
- 4.2 Afrontamento do estrés.
- 4.1 Causas e condicións.
- A ansiedade no proceso de ensino-aprendizaxe:
- 5.1 Causas e condicions.
- 5.2 Afrontamento da ansiedade.
- 5.1 Causas e condicions.
Impartido en
Casa das Campás
Campus de Pontevedra
Observacións
CERTIFICADO DE ASISTENCIA:A asistencia ao curso será certificada pola Universidade de Vigo a todas aquelas persoas inscritas que asistan, polo menos, a oito sesións completas das dez que ten o curso.
Profesorado
JOSÉ VICENTE NOVEGIL SOUTO
Profesor titular da Universidade de Vigo