Lesson study: mellorar o ensino e estimular a aprendizaxe a través da investigación-acción cooperativa

Información do curso

Lesson study: mellorar o ensino e estimular a aprendizaxe a través da investigación-acción cooperativa


Tipo Curso de formación do PDI
Código PFPPPLE22
Nome Lesson study: mellorar o ensino e estimular a aprendizaxe a través da investigación-acción cooperativa
  Lembre que para acceder ou matricularse nos cursos debe entrar no sistema polo menú de Acceso (á esquerda da ventá). Se aínda non está rexistrado prema aquí.
Modalidade Virtual síncrona
Horas 9
Descrición

O profesorado universitario cada día afronta o reto de deseñar e desenvolver un contexto de ensino que estimule a aprendizaxe relevante do alumnado nun novo escenario cada vez máis complexo e incerto. Como xerar unha cultura e uns principios pedagóxicos que conciba o ensino como un territorio de exploración e experimentación aberta e decidida de posibilidades de convivencia e de reinvención da subxectividade á vez que facilite a cooperación e a investigación sobre a nosa práctica docente?

Estimular o desenvolvemento das competencias profesionais require repensarnos como docentes. As Lesson studies, son unha estratexia centenaria orixinaria de Xapón que recollendo a tradición da investigación acción, axúdanos, como docentes, a experimentar o tránsito continuo de reconstrución cooperativa do noso coñecemento ao pensamento práctico, deseñando, desenvolvendo, avaliando e volvendo ensinar de forma mellorada as propostas didácticas iniciais.

Información de contacto:  
 · Teléfono 986812035
 · Fax
 · Enderezo electrónico
Compartir:

Descrición

Este curso insírese dentro do Programa de Formación Permanente do Profesorado da Universidade de Vigo para o ano 2022.

Entidades organizadoras

Área de Formación e Innovación Educativa (Escola Aberta de Formación Permanente).

Información sobre o calendario (datas)

Período de matrícula 11/05/2022 12:00 - 06/06/2022 23:59
Período de docencia 23/06/2022 - 07/07/2022

Prazas e créditos

Número mínimo de participantes 10
Número máximo de participantes 30

Destinatarios/as

Esta actividade está destinada ao profesorado da Universidade de Vigo. Terá prefencia o profesorado que estea no POD deste ano académico.
Se quedan prazas dispoñibles poderán participar outros perfís da Universidade de Vigo, baixo o criterio da Área de Formación e Innovación Educativa.

Obxectivos

  • Comprender a filosofía e natureza das Lesson study.
  • Aprender e ensinar na universidade: Definir os principios pedagóxicos para o desenvolvemento de competencias.
  • Comprender as fases da Lesson study para reconstruír o coñecemento práctico docente e mellorar a docencia.
  • Situar a Lesson study no escenario global: experiencias, redes e grupos.
  • Deseñar unha proposta de mellora da propia práctica.

Criterios de selección

Por orde de preinscrición.

Calendario

O curso desenvolverase en modalidade virtual síncrona a través do Campus remoto os días 23, 30 de xuño e 7 de xullo de 10 a 13 horas.

 

Programa

Sesión 1:
Presentación: Orixe, historia e fundamentos da Lesson Study. Fases da Lesson study: a investigación sobre o ensino e o coñecemento práctico. Experiencia I.
Grupos: discusión e debate sobre os dilemas do ensino e a aprendizaxe na universidade: Selección dun foco.

Sesión 2:
Presentación: Principios pedagóxicos no contexto universitario: Que metodoloxías, espazos, tempos, rol docente e avaliación para o desenvolvemento de competencias profesionais? Experiencias II.
Grupos: deseño dunha proposta didáctica, metodoloxías e avaliación nun marco de competencias.
Parte I.

Sesión 3:
Presentación: Cooperación e titorización como eixos do ensino na universidade. Resultados do proxecto de investigación de I+D: Lesson studies, escola e universidade: investigando a reconstrución do coñecemento práctico na formación inicial do profesorado. Financiado polo Programa estatal de Fomento da investigación científica e técnica de excelencia.
Grupos: deseño dunha proposta didáctica, metodoloxías e avaliación nun marco de competencias.
Parte II.

Impartido en

Campus remoto.

Observacións

Titorización:
A través do correo electrónico e videoconferencia.

Profesorado

Encarnación Soto Gómez

É profesora titular do departamento de Didáctica e Organización Escolar na  Universidade de Málaga.
Participou como investigadora en 20 proxectos sobre formación docente a través da investigación-acción cooperativa (Lesson study), a avaliación (cartafol dixital) e innovación educativa. Coordina a Rede de Excelencia de innovación docente na Universidade de Málaga EASE centrada nas Lesson study e é membro do Consello WALS ( https://www.walsnet.org/) Wals Association of Lesson study.
Colaborou con diferentes universidades estranxeiras como a East Anglia, Norwich, Bristol,  Cambridge  University, Guayaquil e a Escola Normal de Xalapa (Méjico).
Algunhas publicacións para destacar son: (2022). Lesson study: aprender a ensinar para ensinar a aprender. Editorial Morata. pp.1-460;  (2021). Aprender xuntos a vivir e explorar a complexidade. Novos marcos pedagóxicos de interpretación e acción. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidade, Eficacia e Cambio en Educación, 2021, 19(4); (2019). Action research through lesson study for the reconstruction of teachers’ practical knowledge. A review of research at Málaga University ( Spain) Educational Action Research. Taylor & Francis. 27-4, pp.527-542.; (2019). Aprender a ensinar na Universidade: da investigación-acción á Lesson study docentes universitarios: unha formación centrada na práctica. Morata. pp.55-82.

Sistema de avaliación

  • Asistencia ao 80 % do curso.
  • Deseño dunha proposta didáctica.

Calquera dúbida acerca dos detalles dun curso debe dirixila á dirección de dito curso. Por favor, consulte o apartado Información de contacto do curso.

Enderezo electrónico (unicamente problemas técnicos): |  RSS: Catálogo de cursos