Deseño técnico e didáctico dun e-portfolio (Campus de Ourense)
Información do curso
Deseño técnico e didáctico dun e-portfolio (Campus de Ourense)
Tipo | Curso de formación do PDI | ||||
Código | PFPP1407 | ||||
Nome | Deseño técnico e didáctico dun e-portfolio (Campus de Ourense) |
|
|||
Modalidade | Presencial | ||||
Horas | 24 | ||||
Descrición | Capacitar ao profesor/a para integrar o uso dun e-portfolio no proceso de ensino e aprendizaxe utilizando o apoio dun contorno social de aprendizaxe. |
||||
Información de contacto: | |||||
· Teléfono | 986813596 | ||||
· Fax | |||||
· Enderezo electrónico | |||||
Compartir: |
Descrición
O curso "Deseño técnico e didáctico dun e-portfolio" insírese dentro das accións formativas institucionais da Universidade de Vigo para o ano 2011. As devanditas accións formativas están organizadas pola Vicerreitoría de Alumnado, Docencia e Calidade e a súa Área de Formación e Innovación Educativa.
Información sobre o calendario (datas)
Período de matrícula | 17/01/2011 12:00 - 27/02/2011 23:59 |
---|---|
Período de docencia | 01/03/2011 - 22/03/2011 |
Prazas e créditos
Número mínimo de participantes | 0 |
---|---|
Número máximo de participantes | 20 |
Destinatarios/as
O presente curso está destinado a todos os profesores e profesoras da Universidade de Vigo.
Obxectivos
- Obxectivos xerais:
- 1 Aprender a utilizar, deseñar e valorar o uso dun portfolio no proceso de ensino-aprendizaxe.
- No EEES tanto estudantes como profesores/as deberán afrontar novos Roles. Para conseguir unha aprendizaxe enfocada nas competencias será preciso a utilización das TIC, para facilitar o traballo de Profesorado e Estudantes. Neste contexto o e-portfolio é unha ferramenta formativa e de avaliación onde a reflexión é a novidade máis característica. Un elemento que proporciona cualidade ao proceso de ensino-aprendizaxe.
- A finalidade do curso é facilitar ao profesorado unhas competencias técnicas e metodolóxicas na creación e utilización dun e-portfolio utilizando o soporte dunha materia virtual.
- Introduciranse os elementos básicos e os pasos necesarios para a construción dun e-portfolio.
- Analizaranse de forma práctica as diferentes ferramentas ao dispor do profesor/a nunha plataforma de aprendizaxe virtual e que son de interese para a construción dun e-portfolio.
- A partir dunha acción formativa presencial con soporte virtual proporase un modelo de actuación que aborde a construción e uso dun e-portfolio.
- 1 Aprender a utilizar, deseñar e valorar o uso dun portfolio no proceso de ensino-aprendizaxe.
- Obxectivos específicos:
- 2.1 Contidos: (saber) Comprender os elementos básicos que configuran un portfolio no marco do EEES: Evidencias, Reflexion, Decisions, Competencias e Rubricas.
- Comprender os distintos elementos que integran un e-portfolio.
- Coñecer as características da avaliación formativa-sumativa.
- Comprender un sistema de avaliación mediante rúbricas.
- Comprender o papel da reflexión sobre a aprendizaxe.
- 2.2 Procedementos: (saber facer) Qué fases require o proceso de elaboración dun e-portfolio.
- Saber establecer as actividades-competencias integradas nun Contorno Virtual.
- Saber establecer un método de avaliación formativa mediante rúbricas.
- Saber establecer un proceso de reflexión sobre a aprendizaxe conseguida.
- Construír un proceso reflexivo de ensino-aprendizaxe (E/A) no marco do EEES a través dun e-portfolio.
- 2.3 Actitudes: (saber estar) Favorecer o desenvolvemento dos novos roles docentesinvestigadores dentro do EEES mediante a utilización dos Contornos Virtuais de Aprendizaxe.
- Favorecer unha actitude positiva cara á Reflexión do proceso E/A.
- Compromiso ético na Organización do proceso de Ensino-Aprendizaxe.
- Fomentar a sensibilidade cara aos valores propios da Docencia favorecendo as actitudes á innovación.
- 2.1 Contidos: (saber) Comprender os elementos básicos que configuran un portfolio no marco do EEES: Evidencias, Reflexion, Decisions, Competencias e Rubricas.
Criterios de selección
Ofértanse 20 prazas que se irán cubrindo por rigorosa orde de preinscrición.
Calendario
O curso celebrarase os días:
1, 3, 10, 15, 17 e 22 de marzo de 10:00 a 14:00
Programa
- Módulo 1.
- 1.1 Introdución á Cultura do e-portfolio.
- 1.2 Fases do e-portfolio.
- Módulo 2.
- 2.1 Competencias e Actividades.
- 2.2 As Evidencias.
- Módulo 3.
- 3.1 Estratexias de Avaliación.
- 3.2 Deseño de Rúbricas.
- Módulo 4.
- 4.1 Reflexión e Feedback.
- 4.2 Publicación do e-portfolio.
Impartido en
Aula de Informática da Biblioteca Central
Campus de Ourense
Observacións
CERTIFICADO DE ASISTENCIA:
A asistencia a esta actividade formativa será certificada pola Universidade de Vigo a todas aquelas persoas inscritas que asistan, polo menos, a dez sesións completas das doce que ten o curso (cada sesión equivale a dúas horas), e cubran uns contidos mínimos do 80% das actividades marcadas polo responsable do curso.
Profesorado
JOSÉ VICENTE NOVEGIL SOUTO
Profesor titular da Universidade de Vigo