Metodoloxías PBL e Design Thinking en materias orientadas a realizar proxectos
Información do curso
Metodoloxías PBL e Design Thinking en materias orientadas a realizar proxectos
Tipo | Curso de formación do PDI | ||||
Código | PFPPPBL21 | ||||
Nome | Metodoloxías PBL e Design Thinking en materias orientadas a realizar proxectos |
|
|||
Modalidade | Presencial | ||||
Horas | 20 | ||||
Descrición | A utilización de metodoloxías activas no ensino superior responde á necesidade de implicar e responsabilizar ao estudantado no seu proceso de aprendizaxe. Fundamentalmente útiles determináronse as metodoloxías: a Aprendizaxe Baseada en Proxectos ou Problemas (PBL), a Aprendizaxe-Servizo ( ApS), a Aprendizaxe Colaborativa (AC) e o denominado Design Thinking xa que permiten que o alumnado busque, analice e estruture de forma crítica, construtiva e innovadora as respostas a un problema real. Estas metodoloxías permiten organizar o proceso de ensino-aprendizaxe combinando o necesario traballo individual do alumnado co traballo colaborativo para a consecución das diferentes competencias descritas nas diferentes materias. A súa eficacia radica fundamentalmente no aumento da motivación do alumnado ao ter que aplicar os coñecementos adquiridos a problemas reais da súa futura actividade laboral. |
||||
Información de contacto: | |||||
· Teléfono | 986812035 | ||||
· Fax | |||||
· Enderezo electrónico | |||||
Compartir: |
Descrición
Este curso insírese dentro do Programa de Formación Permanente do Profesorado da Universidade de Vigo para o ano 2021.
Entidades organizadoras
Área de Formación e Innovación Educativa (Escola Aberta de Formación Permanente).
Información sobre o calendario (datas)
Período de matrícula | 30/07/2021 12:00 - 13/09/2021 23:59 |
---|---|
Período de docencia | 23/09/2021 - 30/09/2021 |
Prazas e créditos
Número mínimo de participantes | 10 |
---|---|
Número máximo de participantes | 20 |
Destinatarios/as
Esta actividade está destinada ao profesorado da Universidade de Vigo. Terá prefencia o profesorado que estea no POD deste ano académico.
Se quedan prazas dispoñibles poderán participar outros perfís da Universidade de Vigo, baixo o criterio da Área de Formación e Innovación Educativa.
Obxectivos
- Recoñecer e diferenciar as principais características das metodoloxías PBL, ApS, AC e Design Thinking.
- Deseñar un proceso didáctico para implantar estas metodoloxías na educación superior.
- Seleccionar instrumentos de avaliación e cualificación acordes coas competencias da materia ao aplicar ditas metodoloxías e o tipo de avaliación.
Criterios de selección
Por orde de preinscrición.
Calendario
Parte presencial: 23 e 30 de setembro de 16 a 20 horas. No salón de graos da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais.
Parte non presencial: 4 horas de titorías polo Campus Remoto.
Desenvolvemento de traballo individualizado e grupal (8 horas).
Programa
- Características das metodoloxías activas: Aprendizaxe Baseada en Proxectos, Aprendizaxe-Servizo e Aprendizaxe Colaborativa.
- Proceso didáctico para a implantación de metodoloxías activas.
- Tipos e técnicas de avaliación coherentes con metodoloxías activas.
Impartido en
É un curso semipresencial:
As sesións presenciais desenvolveranse no salón de graos da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais do Campus de Vigo.
As sesións de titorías (4 horas) desenvolveranse a través do Campus remoto.
Profesorado
Margarita Pino Juste
É catedrática do Departamento de Didáctica, Organización Escolar e Métodos de Investigación da Universidade de Vigo.
A súa ampla traxectoria profesional conta coa participación en numeroso proxectos coma ACTIVATE sobre Diseño y evaluación de proyectos por competencias para la mejora de habilidades cognitivas y Psicomotoras, Aprendizaje-Servicio y empleabilidad de los/as estudiantes universitarios/as en España: competencias para la inserción laboral, Escuelas que caminan hacia la inclusión educativa, trabajar con la comunidad local, la voz del alumnado y el apoyo educativo para promover el cambio. A elaboración de libros como Diseño y desarrollo del curriculum, Organización de centros educativos en la sociedad del conocimiento, Diseño y evaluación de programas educativos en el ámbito social, Neuroeducación o las nuevas coordenadas del éxito educativo, Metodologías activas como clave en los procesos de innovación en la escuela ou Competencia para ejercer una ciudadanía activa y comprometida. E a presentación de múltiples comunicacións a congresos.
José Antonio Alonso Rodríguez
É profesor titular do Departamento de Deseño na Enxeñaría da Universidade de Vigo. Coordina o Grupo de Innovación Docente ReD-IS (Red Educativa Docente Innovación en la Sociedad). Ten un Mestrado en Lingua e Comunicación nos Negocios. Ten experiencia traballando con metodoloxías de Aprendizaxe Baseada en Proxectos (PBL), Design Thinking e outras técnicas de innovación educativa.
José Luis González Cespón
É profesor titular do Departamento de Deseño na Enxeñaría da Universidade de Vigo. Participa Grupo de Innovación Docente ReD-IS (Red Educativa Docente Innovación en la Sociedad). Ten experiencia traballando con metodoloxías de Aprendizaxe Baseada en Proxectos (PBL), Design Thinking e outras técnicas de innovación educativa.
Sistema de avaliación
- Requerirase un mínimo de asistencia do 80 %. Ás clases teóricas requerirase un 60 % de asistencia.
- Presentación dun deseño didáctico esquemático empregando as metodoloxías empregadas (40 %).