Avaliación baseada en competencias
Información do curso
Avaliación baseada en competencias
Tipo | Curso de formación do PDI | ||||
Código | PFPPCOMP21 | ||||
Nome | Avaliación baseada en competencias |
|
|||
Modalidade | Virtual síncrona | ||||
Horas | 25 | ||||
Descrición | A finalidade desta formación é axudar ao profesorado a desenvolver as súas prácticas docentes en base a competencias e deseñar actividades para avalialas. |
||||
Información de contacto: | |||||
· Teléfono | 986812035 | ||||
· Fax | |||||
· Enderezo electrónico | |||||
Compartir: |
Descrición
Este curso insírese dentro do Programa de Formación Permanente do Profesorado da Universidade de Vigo para o ano 2021.
Entidades organizadoras
Área de Formación e Innovación Educativa (Escola Aberta de Formación Permanente).
Información sobre o calendario (datas)
Período de matrícula | 19/10/2021 12:00 - 26/10/2021 23:59 |
---|---|
Período de docencia | 04/11/2021 - 30/11/2021 |
Prazas e créditos
Número mínimo de participantes | 10 |
---|---|
Número máximo de participantes | 40 |
Destinatarios/as
Esta actividade está destinada ao profesorado da Universidade de Vigo. Terá prefencia o profesorado que estea no POD deste ano académico.
Se quedan prazas dispoñibles poderán participar outros perfís da Universidade de Vigo, baixo o criterio da Área de Formación e Innovación Educativa.
Obxectivos
- Homoxeneizar o sentido de aprendizaxe baseada en competencias.
- Reflexionar sobre os cambios educativos que supón esta aprendizaxe.
- Formular obxectivos baseados en competencias.
- Avaliación de competencias: indicadores, técnicas e organización da cualificacións.
Criterios de selección
Por orde de preinscrición.
Calendario
O curso desenvolverase os días 4, 12, 16, 23 e 30 de novembro de 16 a 18 horas.
Programa
- Uso da ferramenta Corubric para avaliar con rúbricas e outras técnicas.
- Competencias xenéricas: tipos e formulación. Perfil académico.
- Dúas claves da guía docente: créditos e competencias.
- O roteiro de aprendizaxe, enfoque aprendizaxe, estratexias e metodoloxías.
- Técnicas e sistemas de avaliación de competencias.
Impartido en
A parte presencial virtual desenvolverase a través de Zoom.
Profesorado
Aurelio Villa Sánchez
É doutor en Pedagoxía. É catedrático emérito da Universidade de Deusto na que foi Vicerreitor de Innovación, Calidade e Investigación durante 10 anos, e Director do Instituto de Ciencias da Educación no que traballou durante 25 anos.
É Presidente da Fundación Horreum Fundazioa: www.fundacionhorreum.org
Tamén foi o fundador e presidente do Foro Internacional de Innovación Universitaria durante 12 anos.
É autor e coautor de máis de 60 publicacións, entre as que se poden destacar as relativas ás competencias:
• Aprendizaje basado en competencias. Editorial Mensajero.
• Aprendizaje basado en competencias: desarrollo e implantación en el ámbito universitario. REDU. Revista de Docencia Universitaria, 2020, Vol. 18, Nº 34, págs.19-46.
• La competencia evaluativa como factor de calidad docente: percepción de los maestros en la formación inicial. Profesorado. Revista de currículum y formación del profesorado. Vol. 22, Nº 4, 2018, págs. 171-195.
• Percepción del profesorado y responsables académicos sobre el proceso de implantación del Espacio Europeo de Educación Superior. Profesorado. Revista de currículum y formación del profesorado. Vol. 19, Nº 2, 2015, págs. 245-264.
• SEBSCO: una experiencia alternativa para evaluar competencias. Vol. 39, Nº 3, 2011, págs. 15-30.
• Evaluación de competencias genéricas: principios, oportunidades y limitaciones. Bordón. Revista de Pedagogía. Vol. 63, Nº 1, 2011.
• El aprendizaje basado en competencias y el desarrollo de la dimensión social en las universidades. Educar, Nº 40, 2007, 15-48.
• Practicum y evaluación de competencias. Profesorado. Revista de currículum y formación del profesorado. Vol. 8, Nº 2, 2004, págs. 245-264.
Sistema de avaliación
- Requerirase un mínimo de asistencia do 80 %.
- Superación dun cuestionario de 10 preguntas.