Gamificación na docencia universitaria (Campus de Vigo)
Información do curso
Gamificación na docencia universitaria (Campus de Vigo)
Tipo | Curso de formación do PDI | ||||
Código | PFPPGAM18VI | ||||
Nome | Gamificación na docencia universitaria (Campus de Vigo) |
|
|||
Modalidade | Mixta (Presencial e virtual) | ||||
Horas | 21 | ||||
Descrición | Esta actividade formativa ten como finalidade que o profesorado sexa quen de desenvolver experiencias de aprendizaxe que favorezan a motivación do alumnado a través do xogo, tanto dentro como fóra da clase. |
||||
Información de contacto: | |||||
· Teléfono | 986812035 | ||||
· Fax | |||||
· Enderezo electrónico | |||||
Compartir: |
Descrición
O curso Gamificación na docencia universitaria insírese dentro das actividades formativas institucionais da Universidade de Vigo para o ano 2018. Está organizado pola Área de Formación e Innovación Educativa da Vicerreitoría de Organización Académica e Profesorado.
Información sobre o calendario (datas)
Período de matrícula | 11/01/2018 12:00 - 26/04/2018 23:59 |
---|---|
Período de docencia | 03/05/2018 - 24/05/2018 |
Prazas e créditos
Número mínimo de participantes | 10 |
---|---|
Número máximo de participantes | 20 |
Destinatarios/as
Esta actividade formativa está destinada ao seguinte persoal da Universidade de Vigo:
- Profesorado: catedrático, titular, contratado doutor, axudante doutor, axudante, asociado, de substitución, visitante, lector e emérito.
- Investigador contratado: posdoutoral da Xunta de Galicia modalidades A e B, Juan de la Cierva, Ramón y Cajal, Isidro Parga Pondal, predoutoral da Xunta, predoutoral da Universidade de Vigo, FPI, FPU e axudante doutor.
Obxectivos
- Valorar os principios fundamentais da gamificación, esencialmente no seu ámbito de aplicación á aprendizaxe.
- Comprender os pasos a seguir para poñer en práctica un proxecto gamificado.
- Ser quen de aplicar os compoñentes clave da gamificación.
Calendario
Parte presencial
Calendario: 3, 10 e 24 de maio.
Horario: de 16 a 19 horas.
Parte non presencial
Do 3 ao 10 de maio (4 horas).
Do 10 ao 17 de maio (4 horas).
Do 17 ao 24 de maio (4 horas).
Programa
- Sesión 1 (3 horas presenciais). 3 de maio de 16 a 19 horas.
Módulo 1: Entendendo a gamificación: Introdución. Que é a gamificación? Gamificación e aprendizaxe. Exemplos.
Módulo 2: Elementos de xogo: O modelo MDA (mecánicas, dinámicas e estética) de Hunicke et al. Conceptos relacionados: emoción, diversión, motivación. O modelo DMC (dinámica, mecánica e compoñentes) de Werbach e Hunter. Tipos de xogadores/as (clasificación de Bartle e Marczewski). O modelo MDA extendido de Marczewski. O deseño do proxecto gamificado. O modelo Canvas para a educación. - Sesión 2 (4 horas non presenciais). Do 3 ao 10 de maio.
Deseño inicial dun proxecto gamificado.
Actividades en lina na aula virtual gamificada baseada en Moodle. - Sesión 3 (3 horas presenciais). 10 de maio de 16 a 19 horas.
Módulo 3: Os elementos de gamificación. A tríada PBL (points, badges, and leaderboards). As recompensas. Teoría de fluxo. Bucles de actividade e progreso.
Módulo 4: Actividades para gamificación en Moodle segundo tipos de xogadores/as. Completado de actividades e restriccións. Deseño do mapa ou diagrama de fluxo de gamificación. - Sesión 4 (4 horas non presenciais). Do 10 ao 17 de maio.
Avaliación por pares de proxectos de compañeiros/as.
Deseño do mapa da gamificación dunha lección/tema/semana tipo.
Actividades en liña na aula virtual gamificada baseada en Moodle. - Sesión 5 (4 horas non presenciais). Do 17 ao 24 de maio.
Avaliación por pares de mapas de compañeiros/as.
Actividades en liña na aula virtual gamificada baseada en Moodle. - Sesión 6 ( 3 horas presenciais). 24 de maio de 16 a 19 horas.
Modulo 5: Gamificación en Moodle: points, badges, and leaderboards. Realimentación e progreso. Outras plataformas e ferramentas para gamificación.
Módulo 6: Posta en común dos traballos, debate, dúbidas e conclusións finais.
Impartido en
Campus de Vigo. Sala IV do edificio Miralles.
Observacións
Acreditación da asistencia:
A asistencia a esta actividade formativa será acreditada pola Universidade de Vigo a todas as persoas inscritas que asistan ao 80% do curso e superen a parte virtual.
Profesorado
José Carlos López Ardao
É doutor en Enxeñaría de Telecomunicación pola Universidade de Vigo. O seu campo de traballo nos últimos anos centrouse no ámbito de aplicación das redes sociais e da gamificación na educación. É socio cofundador da spin-off da Universidade de Vigo, SocialWire S.L. dedicada ao desenvolvemento de tecnoloxías educativas sobre contornas de redes sociais.