Atopa o teu curso

Información do curso

Contos ConSenso. Contos con perspectiva de xénero


Tipo Evento
Código CCS201701
Nome Contos ConSenso. Contos con perspectiva de xénero
  Non está habilitada a opción de preinscrición en liña para este curso.
Modalidade presencial
Descrición

 

O obradoiro pretende facilitar un espazo para a abordaxe da literatura infantil e da tradición oral dende unha perspectiva feminista. Un espazo onde cuestionar os modelos hexemónicos nos que se sosteñen as relacións de poder e as desigualdades sociais reforzadas nos contos. Alén de adestrar as competencias comunicativas, facilitarase a creación e a interpretación de historias evitando os sesgos e os preconceitos e promovendo olladas diversas e inclusivas nos contidos e na forma.   

A grandes rasgos este obradoiro estará vertebrado por tres grandes eixos de traballo:

- Análise dos contos e referentes.

- Traballo vocal e corporal.

- Narración e interpretación.

  

Información de contacto:  
 · Teléfono 986813419
 · Fax
 · Enderezo electrónico
Compartir:

Descrición

 

A tradición oral é clave para a transmisión de aprendizaxes e a construción do imaxinario colectivo. Os contos enchen as nosas vidas tanto en espazos de aprendizaxe formal como no cotián a través da oralidade e dos medios audiovisuais. Por isto, consideramos imprescindible deconstruír o imaxinario heteropatrical, capacitista, especista, etnocentrista e capitalista, entre outras cuestións. Pensamos que é importante visibilizar outros modelos existentes que poñan en valor a diversidade.     

A partir de dinámicas participativas e expresivas traballaremos a consciencia corporal e o xogo vocal, deste xeito descubriremos as posibilidades expresivas do noso corpo e adquiriremos novas ferramentas para contar.

Botaremos man dunha metodoloxía dinámica que parta dos coñecementos e experiencias previas das participantes para a análise e a abordaxe dos temas de xeito individual e colectivo.

      

Entidades organizadoras

Asociación Universitaria de Ciencias da Educación ( AUCE).

Prazas e créditos

Número mínimo de participantes 10

Destinatarios/as

Un máximo de 16 persoas con inquedanzas nestes eidos.

Obxectivos

Obxectivo xeral

Adquirir as ferramentas necesarias para a interpretación dun conto con perspectiva de xénero.

 

Obxectivos específicos

- Revisar algúns contos tradicionais e contemporáneos.

- Revisar en que medida os contos constrúen o imaxinario colectivo.

- Achegar o traballo corporal e vocal como ferramenta á hora de elaborar un contacontos.

- Repensar os valores e os modelos hexemónicos e relacionais dende unha perspectiva interseccional, incidindo nos relativos ao sistema heteropatriarcal e ás desigualdades de xénero.

- Facilitar a identificación dos sesgos de xénero que encarnan moitos dos contos e pór en valor aqueles que aportan outras visións.

- Achegar reflexións sobre os roles, estereotipos e violencias de xénero, sobre os mitos do amor romántico e o papel do contos como outro axente de socialización clave á hora de reforzar ou non eses modelos.

- Promover un espazo para a conversa sobre o compromiso ético na creación, produción e uso dos contos.

- Facilitar tempo para experimentar pracer coa lectura e o álbum ilustrado.

- Recoñecer os recursos da cultura popular (o refrán, a música, os contos, etc.) como material susceptible de converterse en material escénico.

- Fomentar a creatividade.

 

Criterios de selección

Por estrita orde de inscrición.

Calendario

Durante os días 28 e 29 de outubro do 2017, cun total de 9 horas de duración.

O sábado 28 (das 10.30 ás 13.30 horas e das 16.30 ás 19.30 horas)e o domingo 29 (das 16.30 ás 19.30 horas).

Programa

Sesión 1. Achegármonos aos contos, a nós e ao xénero. Presentación de recursos e claves

(Sábado 10.30-13.30 h)

Obxectivos

  • Intercambiar saberes da cultura popular entre as persoas participantes e as facilitadoras.
  • Promover a análise das adiviñas, refráns e cantigas e o recoñecemento do valor potencial das mesmas como axentes de socialización.
  • Achegar a perspectiva de xénero a través da abordaxe de conceptos básicos para a identificación de violencias e a análise da socialización diferencial en función do sexo-xénero.
  • Valorar a importancia dunha actitude positiva e a necesidade dun clima de atención e respecto para que o proceso de aprendizaxe favoreza a dinámica do grupo.
  • Establecer un primeiro contacto co traballo corporal.
  • Favorecer a respiración consciente.
  • Espertar os cinco sentidos e fomentar o estado de alerta desenvolvendo a percepción do espazo.

Contidos

XÉNERO I:

  • Binarismos
  • Identidades
  • Interseccionalidade
  • Relacións de poder.
  • Estrutura social.
  • Iguais non idénticas.
  • Perspectiva de xénero.
  • Socialización .
  • Roles e estereotipos .
  • Axentes de socialización. Os contos.
  • Feminismos.
  • Álbum ilustrado como ferramenta.
  • Tradición oral: Adiviñas, cantigas, refráns.

CORPO I:

  • Conciencia corporal.
  • Respiración consciente.
  • Mirada periférica.
  • Presencia escénica.
  • Conciencia grupal.
  • Equilibrio espacial.

Sesión 2. Creación: elaboración e definición da estrutura e contidos do conto.

(Sábado 16.30-19.30 h)

Obxectivos

  • Facilitar a recuperación e construción de referentes. (personaxes non estereotípicas nin tipificadas polo xénero e outros rasgos, linguaxe, espazos, roles e temas).
  • Promover a visibilización doutros modelos, temas e lugares posibles que respondan a realidades diversas.
  • Facer fincapé no uso dunha linguaxe inclusiva.
  • Revisar posibles sesgos de xénero nas historias escollidas.
  • Tomar consciencia da respiración.
  • Tomar consciencia do propio corpo e as súas capacidades expresivas.
  • Favorecer a definición e articulación do son a partir dunha serie de exercicios vocais.
  • Facilitar os coñecementos necesarios para elaborar e definir a estrutura e contidos do conto.
  • Explorar os recursos expresivos e potencialidades de cada participante.

 Contidos

XÉNERO II:

  • Violencias de xénero: estrutural, simbólica, directa/relacional.
  • Linguaxe inclusiva.
  • Personaxes: Arquetipos. Protagonistas e antagonistas.
  • Uso dos tempos e dos espazos.
  • Temas: Modelos de beleza. Amor romántico. Mitos.

CORPO II:

  • Apoio da voz.
  • Articulación do son (vocais e consonantes).
  • Músculos e cavidades( fosas nasais, lingua, cavidades oculares, fronte, beizos, fazula e padal).
  • A definición do movemento.
  • O espazo sonoro.

Sesión 3. Interpretación.Recursos para contar.

(Domingo 16.30-19.30 h)

 Obxectivos

  • Compartir diversos recursos para contar contos (uso de obxectos, monicreques, narración oral, música, etc.).
  • Afondar na definición do movemento. Devolución externa.
  • Escoller os recursos interpretativos a utilizar.
  • Revisar posibles sesgos de xénero á hora de escoller e utilizar os recursos.
  • Promover a autoestima e o autocoñecemento das participantes.
  • Facilitar un espazo para o intercambio e a creación colectiva partindo dos saberes das persoas.
  • Ampliar a gama expresiva da voz partindo dos recursos propios das participantes.

 Contidos

  • O xesto.
  • O son e a palabra.
  • A música.
  • As personaxes.
  • A atmosfera.
  • O vestiario e os obxectos.
  • O conto: populares, clásicos e contemporáneos.

 

 

 

 

 

Modo de pagamento

Obradoiro gratuíto con financiamento da Unidade de Igualdade da Universidade de Vigo.

Impartido en

Centro Cívico Colón, (Rúa Colón, 18-20 Ourense)

Observacións

En todas as sesións botaremos man da palabra, do xesto, do son, do movemento e da respiración para desmecanizar o corpo, adestrando a comunicación e as diversas linguaxes e canles expresivas para contar.

Procuraremos tamén achegar unha ollada crítica feminista que axude a desaprender para camiñar utopías.

 E por último,  tentaremos facilitar un espazo confortable, de confianza e seguro que alimente a participación e a horizontalidade, onde intercambiar experiencias e saberes , onde estrañarse e cultivar inquedanzas para mudar aquelo que non gusta.

Profesorado

Beatriz Pérez Fernández, licenciada en psicoloxía e titulada polo Máster en Educación, Xénero e Igualdade da Universidade de Santiago de Compostela. Educadora social e formadora e coordinadora en proxectos socioeducativos con experiencia como formadora en xénero.

Atenea Fernández García, licenciada en Arte Dramático, especialidade de Interpretación Textual, pola ESAD de Galicia. Actriz e contadora de contos coa compañía Xarope Tulú ( Estrafalaria, Contos de bruídos e miañares, A falta de pan, bos son os contos)

 

Calquera dúbida acerca dos detalles dun curso debe dirixila á dirección de dito curso. Por favor, consulte o apartado Información de contacto do curso.

Enderezo electrónico (unicamente problemas técnicos): |  RSS: Catálogo de cursos